Struny gitarowe

Odkąd pamiętam, do swoich gitar używałem strun  D’addario 10-46, ponieważ najczęściej grywałem w stroju standard E z racji początków nauki. Z czasem jednak zmieniałem stroje i ten set wystarczał mi jedynie do Drop D, schodząc niżej robił się zwyczajnie makaron. Przy standardowej menzurze 24,75′ ta grubość w zupełności wystarcza, jednak schodząc nieco niżej (C, B, A) wypadałoby zabezpieczyć się w nieco grubsze struny.

Zestrajając się do B używałem strun Elixir NanoWeb Bronze Medium 13-56 oraz od niedawna Cleartone Heavy Series 13-70. W chwili obecnej w swoim LTD mam założone Dunlopy 11-50 z racji pogrywania w lżejszych strojach. Struny są jak najbardziej przyjemne, nie pękają i dobrze wybrzmiewają.

Jeśli ktoś z Was dopiero zaczyna zabawę ze strunami, sam je kupuje oraz wymienia, warto popatrzeć za w/w setami, szczególnie przychylałbym się do D’addario ponieważ z nimi „związany” jestem od samego początku nauki gry na instrumencie. Nie kosztują one dużo, jeśli nie są zbyt bardzo „orane” przez gitarzystę to powinny w miarę długo wytrzymać. Dla bardziej wymagających gitarzystów polecałbym struny Ernie Ball Slinky.11-48 lub 12-56.

A Wy jakich strun używacie? Piszcie!

Autor: Jakub

Gitarzysta, muzyk, tekściarz, miłośnik gitar wszelkiej maści, bujający w obłokach szalony perfekcjonista artystyczny

Skomentuj

